UN dijeta - Mršavljenje i zdrava prehrana

nedjelja, 20.12.2009.

Što leži iza uspjeha ove dijete


Uspjeh UN dijete zasnovan je na ovim objašnjenjima i pretpostavkama:

* svi smo podložni dnevnim ciklusima hranjenja - nema objašnjenja kakvi su to ciklusi, i kako funkcioniraju, ali ovakva rečenica u općem smislu vrlo je nalik akademskim tvrdnjama o prehrani čovjeka

* treba nam pravilna kombinacija vrsta hrane – ako slijedimo točna pravila koja su definirana za svaki dan (proteinski, ugljikohidratni, škrobni, voćni) i svaki 29 dan dolazi "vodeni dan" ili "vodeni post".

Prema tim paraznanstvenim pretpostavkama, svatko bi trebao izgubiti na težini, bez obzira koliko kalorija uzima dnevno. Na taj način se čovjeka oslobađa mučne obaveze kontrole, pritiska neumitnosti koji riječ kalorija nosi sa sobom i uklanjaju granice i ograde, kao da se ruši zatvor. Jedi koliko hoćeš.

Premda je mnogo puta prepisana, fotokopirana i predana iz ruke u ruku, nema pravih mjera, već se odnosi na 2 komada voća ili jednostavne mjere – večera je polovica ručka, ili mora se pojesti za večeru isto što je bilo za ručak itd. Nema spomena o kalorijskoj vrijednosti, dapače, niti o nutritivnoj vrijednosti, vitaminima ili mineralima koje na taj način i u kojoj količini unosimo. Ostala opća mjesta poput ograničenja unosa soli ne odstupaju od uobičajenih prehrambenih preporuka.

20.12.2009. u 13:46 • 0 KomentaraPrint#

srijeda, 18.11.2009.

Princip dijete


Podjela unosa makronutrijenata po danima - dijeta se sastoji od četiri dana – proteinski, škrobni, ugljikohidratni i voćni dan.

Disciplina – strogo pridržavanje redoslijeda ovih dana je princip za koji se ova dijeta drži. Uvijek isti doručak – 2 voćke.

1. Proteinski dan – osim proteinskih namirnica poput mesa, ribe ili jaja, dozvoljeno je i nekalorično povrće u velikim količinama. Ovakav pristup dobro je poznat – proteini daju zasitnost i usporavaju metabolizam jer količinski donose potrebni iznos kalorija za energiju, ali je njihova potrošnja relativna komplikacija za metabolizam. Na taj način se dolazi do stimulacije glukoneogeneze (proizvodnja šećera glukoze iz primarno neugljikohidratnih izvora), koja je važan sustav za dobivanje energije kod osoba na dijeti. Uz to, proteini osiguravaju da nema gubitka mišićnog tkiva.

2. Škrobni dan - slijedi poslije proteinskog dana. Metabolizam je usmjeren na glukoneogenezu, zalihe škroba u jetri i mišićima su potrošene, pa se ugljikohidrati koji bi u normalnim metaboličkim uvjetima u povećanim količinama izrazito stimulirali skladištenje u masno tkivo ne mogu tako efikasno iskoristiti u tu svrhu. Mehanizam zasićenja. Iako se tvrdi da ovo nije proteinski dan, naveden je priličan broj namirnica koje su vrlo bogate proteinima, poput graška ili integralnih žitarica, tako da ovo čini prijelaznim danom.

3. Ugljikohidratni dan - tjestenina, torta, kolači, sladoled, čokolada za kuhanje, začini.... Zapravo, ugljikohidrati s mastima, nagrada za čula i svojevrsni ispušni ventil za one sa slabom ili neučinkovitom kontrolom odabira jela.

4. Voćni dan

5. Vodeni dan – jedanput mjesečno – zapravo post na vodi ili sokovima, koji ima diuretsku funkciju, uz slab energetski unos, dozvoljeni stimulansi poput kofeina. Bez masti i proteina, ovo je faktički ketonski dan kada organizam sagorijeva masno tkivo i mišićne proteine u procesu ketogeneze.

6. proteinski dan.....

Trajanje dijete – 90 dana. Što poslije?

Nakon dijete? Povratak na "normalnu" prehranu. Mogućnost ponovnog 90-dnevnog ciklusa se preporučuje tek nakon 3 mjeseca.

OBEĆANJA– gubitak 15 do 30 kilograma, pozitivne promjene u metabolizmu, nema gladovanja, jednostavna pravila kojih se svatko može pridržavati.

Premda laiku nije teško povjerovati ovakvim bombastičnim i punim optimizma obećanjima, nema nikakvih medicinskih ili fizioloških objašnjenja kako ta dijeta zapravo djeluje. Naravno, kad dijeta završi, izgubljeni kilogrami se vraćaju s puno manje muke nego što disciplina ove dijete traži. Razlog je jednostavan – povratak starim prehrambenim navikama vraća ljude u okvir u kojem su bili, a UN dijeta se ruši kao zid od karata.

18.11.2009. u 13:45 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 15.10.2009.

Neopravdane tvrdnje i štetne posljedice

Neopravdane tvrdnje i štetne posljedice
učinkovita za skidanje kilograma lak i brz povratak kilograma
jednostavna za primjenu teško se podnosi poštivanje dana voća, škroba, vode, proteina
bez ekstra ulaganja opasnost od anemije
nema izgladnjivanja kratkotrajni red uvod u kaos i utaživanje svih restrikcija koje je dijeta nametnula
jednostavan povratak na
normalnu prehranu metabolizam se ne mijenja, velika opasnost od yo-yo efekta
nema preskakanja obroka dugo trajanje dijete, mnogi ne izdrže tako dugo
2 litre tekućine dnevno ne može se izgubiti obećani višak kilograma bez gubitka masnog tkiva. Restrikcija sama po sebi ne troši masno tkivo.
nije jasan način na koji dijeta funkcionira, nema fiziološkog objašnjenja
voćni dan je isto što i ugljikohidratni
ne mijenja loše prehrambene navike, ne usvaja zdrave navike
dozvoljena umjetna sladila
uzdržavanje vodi u nekontrolirano utaživanje, kao u svim dijetama na restriktivnom principu
ozbiljan potencijal za kroničan deficit esencijalnih masnih kiselina, te avitaminoza i gubitka kalcija
opterećenje probavnih organa, inzulina i štitnjače koji silom poštivaju odvajanje namirnica po neuobičajenoj logici

15.10.2009. u 13:44 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 01.10.2009.

Un-ka - dijeta

Već je postalo uobičajeno da se u medijskom prostoru svako malo eksploatira nova dijeta, poput nove modne linije. Poslije Zone, Mjesečeve dijete, Atkinsove dijete, Montignaca i mnogih drugih prije njih, imamo novu zvijezdu. Tako je kod nas u posljednje vrijeme iznimno popularna UN dijeta ili 90 dnevna dijeta, u svijetu poznata kao 3MD dijeta. Iznimno je jednostavna i razumljiva za primjenu, što je vjerojatno i osnova njene popularnosti. Čak je i poneki ministar u vladi podlegao čarima ovog jednostavnog modela prehrane koji navodno jamči brz, siguran i zdrav gubitak kilograma.

Za nutricioniste nema novosti na ovom području, jer u principu postoji jedan način gubitka kilograma koji ima uobičajenu računicu, iako stil i izvedba prateće dijete uvijek iznova postaju nešto novo, ako se na dovoljno inovativan način predstavi. Zavirimo u svijet koji nudi ova dijeta koja po defaultu obećava 20 do 30 kg manjka, za one koji je izvedu do kraja...

Za početak, ova dijeta nema poznatog i razvikanog autora za brand name, poput Atkinsa ili Montignaca pa je time dobila aureolu "narodne", poput neke dobro čuvane predaje. Naslov UN (ili katkad UNICEF) je u razgovorima često korišten da bi se na maksimalno jednostavan način predstavila sigurnost ove dijete, koja počiva na nekakvim univerzalnim prehrambenim vrijednostima, koje bi, samo kad bi se bavio mršavljenjem, i sam UN provodio.

Pogledajmo ukratko tvrdnje i strategiju ove dijete sa nutricionističke i fiziološke strane, kako bi mogli dati njenu objektivnu ocjenu, te naravno, sigurnosne mjere i upozorenja za one koji će je probati ili pridržavati se takvog režima ishrane.

01.10.2009. u 13:41 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 15.09.2009.

UN dijeta - ukratko

90 - ODNEVNA DIJETA



NAPOMENA : nekoliko puta pročitati, tj. dobro proučiti svaki obrok.
NE BRLJATI PO SVOM!
Obavezno planirati hranu za dan unaprijed, da se ne poremeti dijeta!

Ova dijeta pored skidanja viška kilograma čini promjene u metabolizmu i to je garancija da se izgubljeni kilogrami neće vratiti.
Dijeta traje 90 dana i za to vrijeme izgubi se oko 18- 25 kg. Ako je potrebno skinuti manje kilograma dijeta se može prekinuti, ali neće doći do promjene u metabolizmu.

DORUČAK je uvijek isti svih 90 dana – VOĆE. Jede se uvijek u paru: 2 jabuke ili 2 kruške, 2 naranče, ili šaka sitnog voća.
Ne miješati kruške i jabuke i sl. voće.

Dijeta uvijek počinje proteinskim danom!
Redoslijed se ne smije mijenjati.


PRVI DAN - PROTEINSKI DAN



RUČAK- kuhano ili pečeno meso u količini od 3 šnicle,
1 komad kruha
salate u neograničenim količinama,
na kraju popiti 2 dcl.(goveđe) juhe bez rezanaca.

Umjesto mesa ,mogu se pojesti 2 pečena ili kuhana jaja, odnosno dio mesa možemo zamijeniti sirom.

Za salatu možemo uzeti bilo koje povrće: luk, rajčica, zelena paprika, svježi ili kupus, sve vrste zelenih salata, matovilac, radić i dr.

VEČERA- isto kao i ručak ali bez juhe i bez kruha
Treba voditi računa da ako smo ručali meso, ili smo kombinirali sir i jaja, treba jesti identično (ali samo pola porcije).
Mlijeko, sir i mliječni proizvodi smiju se jesti samo ovaj dan!!!


DRUGI DAN- ŠKROBNI DAN


RUČAK- Jedan duboki tanjur pun do crte graha ili graška, riže,leće, krumpira, začinjenog uobičajenim začinima koje koristimo (sol, vegeta, papar, kečap, kuhana rajčica, origano...)
Jedna kriška kruha i neograničeno salate.

VEČERA- Isto kao ručak ali samo u pola manje i to bez kruha

TREĆI DAN-UGLJIKOHIDRATNI DAN



RUČAK- Kuhano tijesto uz dodatak začina, ili pizza s kečapom ili bilo koje slano pecivo (količinski poput pizze). Pizza s umakom od različitog povrća i začina. Može se jesti i palačinke ali bez jaja i mlijeka.Toga dana jelovnik može sadržavati i heljdu, ječam, proso ili neku drugu vrstu žitarice.

VEČERA- Dva manja komada torte ili 3-4 kolača, ili tri kugle sladoleda .
Obavezno jedno rebro čokolade za kuhanje.



ČETVRTI DAN- VOĆNI DAN


RUČAK- Raznoliko voće ili ako ne volite voće onda povrće ali bez začina. Dopušteno je suho voće, sjemenke i jezgričavo voće. Možete piti voćne ili povrtne prirodne sokove bez šećera, ali oprez - oni se računaju isto kao jedan obrok! Voće je najzdravije svježe i s korom. Možete jesti i kompote, naribano voće, voćne juhe i pečeno voće. Po želji ga zasladite umjetnim sladilom.

VEČERA- Isto kao ručak- voće ili povrće

NAPOMENE:

* Tri puta za trajanja dijete (jednom mjesečno ) treba jedan dan piti samo VODU. Taj se dan naziva VODENI DAN koji uvijek ide iza voćnog dana, a poslije njega započinje proteinski dan.

* KAVA I ČAJ mogu se piti u neograničenim količinama, ali bez šećera.

* Tijekom voćnog dana možete jesti i više puta a stanka između obroka neka ne bude manja od 2 sata.


* Pokušajte tijekom dijete piti što više vode jer voda ubrzava proces mršavljenja a i čisti tjelo! (oko 2 litre vode na dan)

* Poslije završetka dijete treba jesti normalno, s tim da voćni doručak ostaje još 90 dana. Ako se nakon tog razdoblja izgubi još 3 kg znači da je došlo do promjene u metabolizmu. Ako se ne izgube, dijetu treba ponoviti !!!

* Dijetu ne smijemo produžiti ako želimo skinuti preostali višak kilograma a da nije prošla faza u kojoj se normalno jede uz voćni doručak.

* Znači dijeta, pa tri mjeseca voće za doručak uz normalnu prehranu, pa tek onda ponavljamo dijetu ako je potrebno skinuti preostalo višak kilograma.

* Ova dijeta djeluje komplicirano, ali nije. Količina hrane je veća od one koju svakodnevno unosimo, a bez obzira na to, kilogrami se gube. Ne treba gubiti nadu, jer događa se da i po 10 dana nema razlike u težini, ali se onda naglo izgubi po 3-4 kg.

* Ako se ponekad popije sok- neka bude bez šećera ili eventualni gaziran.

* Ništa se ne smije preskakati, svaka namirnica ima svoju namjenu i organizam ne smije ostati bez nje. Nije uobičajeno jesti voće za doručak, ali je zdravo jer organizam iz njega crpi integralni šećer koji hrani živčani sustav.

* Čokolada za kuhanje sprečava alergije koje se znaju pojaviti kod držanja dijete.

* Alkohol je strogo zabranjen.!!! Razlog: Alkohol spriječava proces mršavljenja!
* Potrebno je na polovici dijete kontrolirati tlak i krvnu sliku.


EPP- svi koji su držali ovu dijetu izgubili su kilograme bez ikakvih zdravstvenih problema.

15.09.2009. u 13:41 • 0 KomentaraPrint#

ponedjeljak, 31.08.2009.

Voćni dan - četvrti dan - un dijeta

RUČAK -Svakakve vrste voća, a za zamjenu može povrće, ali obavezno bez začina. Tu ubrajamo i kompote, naribano voće i sl. Možeze dodati i umjetno sladilo.
VEČERA - Za večeru uzimate voće ili povrće, dakle, isto kao i ručak.
Važne napomene:

Tri puta u trajanju dijete treba piti samo vodu. To se zove vodeni dan, a dolazi poslje voćnog.

Kavu i čaj možete pit u neogranicenim količinama, ali bez šećera, zamjena je umjetno sladilo.

Uz dijetu pijte što više vode, do 2l dan.

Ukoliko imate pitanja, postavite ih , mi cemo odgovoriti.


Izvor: Un dijeta

31.08.2009. u 13:36 • 0 KomentaraPrint#

četvrtak, 20.08.2009.

Ugljikohidratni dan - treći dan

RUČAK -Za ručak treba jesti kuhanog tijesta, za zamjenu moze biti pizza ili neko slano pecivo.
Palačinke su dozvoljene ali bez jaja i mlijeka.
Toga dana u jelovnik možete ubaciti razne vrste žitarica.
VEČERA- Mozete jesti dva komada torte, za zamjenu par kolaca ili 3 kuglice sladoleda.
Jedno rebro cokolade za kuhanje je obavezno - cokolada za kuhanje zaustavlja nastanak alergija koje se mogu pojavit zbog dijete.


Izvor: Un dijeta

20.08.2009. u 13:35 • 0 KomentaraPrint#

subota, 15.08.2009.

Škrobni dan

Škrobni dan - drugi dan

RUČAK - Tanjur pun do graha ili graška, riže,leće, krumpira.
Dozvoljeni začini: vegeta, sol, papar, kečap, origano..
Jedana šnjita kruha i salate kolko vam volja.
VEČERA - večera je ista kao i ručak ali bez kruha i upola manje hrane.


Izvor: Un dijeta

15.08.2009. u 13:34 • 0 KomentaraPrint#

utorak, 11.08.2009.

UN dijeta i proteinski dan

Prije svega da napomenem da UN dijeta nije neka čarobna forumla za skinuti višak kilograma.

UN dijeta je 90-dnevna dijeta koja ima svoja pravila, jelovnike i recepte, ukoliko ih se ne pridrzavate mozete zaboravit da cete skinuti kilograme.

Važna napomena: Dan prije treba isplanirat hranu za sljedeci dan da ne bi doslo do problema.

Svih 90 dana doručak je isti, dakle - VOĆE. Npr 2 jabuke ili 2 kruške, naranče i sl. Nikad nemojte mješati voće, npr. jabuke i naranče.

Dijeta zapoćinje proteinskim danom, nemojte mjenjati to.

Krenimo redom:
Proteinski dan - prvi dan

RUČAK- kuhano ili pečeno meso acc 3 šnicle,
1 šnjita kruha
salate možete jest koloko vas volja,
za kraj popiti 2 dcl. juhe bez rezanaca (goveđe).
Zamjena za meso vam moze bit jaja.
Salata bilo koje povrće: luk, paradajz, zelena paprika, zelje, sve vrste zelenih salata.
VEČERA- u večeri odbijate kruh i juho, sve je isto kao i rucak.
Ako ste jeli za rucak jaja treba ih jesti i za veceru.
Mlijeko, sir i ostali mljecni proizvodi jedu se samo ovaj dan.

Izvor: Un dijeta

11.08.2009. u 13:33 • 0 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2009  
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Prosinac 2009 (1)
Studeni 2009 (1)
Listopad 2009 (2)
Rujan 2009 (1)
Kolovoz 2009 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

UN dijeta - Mršavljenje i zdrava prehrana

Linkovi

un dijeta
novosti

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se